Czym jest Google ADS? Plus jego wykorzystanie w biznesie.

Created with Sketch.

Każdorazowe rozpoczęcie działań marketingowych wiążę się z koniecznością podjęcia decyzji. Przede wszystkim, jako świadomi możliwości przedsiębiorcy musimy zdawać sobie sprawę z mnogości przedstawianych nam rozwiązań. Nie jesteś pewien, czy wiesz, na czym dokładnie polega narzędzie Google ADS i w jaki sposób możesz je wykorzystywać? Bycie ekspertem w dziedzinie, w jakiej działasz i odnosisz sukcesy na co dzień, wcale nie oznacza, że w przypadku poszerzania swoich możliwości i optymalizacji firmy nie możesz współpracować z osobami, które na marketingu i reklamie znają się lepiej. To nie wstyd poszukiwać informacji chociażby za pomocą swojej przeglądarki, kiedy czegoś nie wiesz. Zapraszamy zatem do zapoznania się z naszym artykułem. W jego trakcie, zastanowimy się wspólnie nad tym, co to jest Google ADS i jakie narzędzie to może mieć wykorzystywanie w konkretnej dziedzinie biznesu.

Czym jest Google ADS?

W trakcie podejmowania tak złożonych decyzji, jak chociażby  wybór działań marketingowych i kanałów promocji, które zamierzamy wdrożyć w celu popularyzacji naszej strony internetowej na pewno spotykamy się z wieloma informacjami. Część z nich, jest dla nas zupełnie nowa, jeszcze inne, wzbudzają nasze zainteresowanie do tego stopnia, że niezwłocznie zabieramy się za uzupełnianie wiedzy tym zakresie. Z pewnością, nawet początkujące w branży osoby spotkały się z systemem reklamowych Google ADS. Niestety, statystyki pokazują, że tylko nieliczne osoby, zdają sobie sprawę z pełnych możliwości tej alternatywy. System Google ADS, charakteryzuje się przede wszystkim funkcjonalnością, niemal nieograniczonym zasięgiem oraz możliwościami. Jako przedsiębiorcy, jesteśmy w stanie podjąć decyzję związaną z formatem reklamowym i skorzystać z łatwego w dostępie kanału promocji i reklamy, który od lat pozostaje jednym z najbardziej powszechnych sposobów.

Jeśli więc właśnie teraz, zastanawiasz się nad odnalezieniem odpowiedniego sposobu na reklamę strony internetowej i wiesz, czego tak naprawdę oczekujesz oraz potrafisz określić swój budżet, z pewnością rozważasz możliwość skorzystania z Google ADS. Podejmowanie ryzyka w przypadku inwestowania we własną markę nie może wygrywać z nami do tego stopnia, aby decydować się na rozwiązania, których nie rozumiemy. Z tego też względu, warto wiedzieć, czym tak naprawdę jest Google ADS jeszcze przed podjęciem ostatecznej decyzji o wdrożeniu tego narzędzia.

Google ADS to system stworzony przez Google. Jego zadaniem jest ułatwienie szeroko pojętych działań reklamowych dla grona zainteresowanych użytkowników. Ma na celu promowanie marki, produktów, usług za pomocą wyszukiwarki Google, portali, stron internetowych. Program reklamowy wykorzystuje zarówno reklamy tekstowe, graficzne, jak i video. Część osób, które decydują się na powierzenie opieki nad swoją stroną internetową i jej przyszłością agencji reklamowej, borykają się z problematyczną kwestią, jaka wiąże się z podjęciem decyzji. Mowa o wybraniu sposobu na rozpoczęcie promowania danej domeny. Do wyboru mamy wyniki organiczne lub płatne. Doświadczenie pokazuje jednak, że najlepszym procesem, na jaki możemy się zdecydować jest połączenie dwóch kanałów promocji, które będą się wzajemnie uzupełniać.

Jeśli zależy Ci na czasie, z pewnością o wiele bardziej polubisz się z kampaniami Google ADS. Jej uruchomienie to moment, w którym możesz już spodziewać się pierwszych efektów i zmian. Niemniej jednak, wciąż dla niektórych nie liczy się szybkość efektów, a ich jakość. Dla porównania, w przypadku pozycjonowanie możesz spodziewać się, że wspomniane rezultaty, pojawiają się nawet po kilku miesiącach.

Google ADS a dotarcie do potencjalnych klientów

Firmy, które zdecydowały się na skorzystanie z usługi Google ADS nie mają nawet najmniejszych wątpliwości, że dzięki temu systemowi jesteśmy w stanie w znaczący sposób zwiększyć grupę osób do której dotrzemy. W dodatku, za sprawą skorzystania z tego rodzaju rozwiązań, ułatwiamy sobie dostęp do konkretnej grupy docelowej, do której kierowane są prezentowane reklamy. W wyszukiwarce Google, reklamy tekstowe Google ADS są umieszczone na górze lub na dole, proponowanych wyników. Ich charakterystycznym elementem jest zielony znaczek “reklama”. Między nimi, miejsce mają wyniki organiczne, a ich kolejność zależy od pozycjonowania. Coraz częściej wykorzystuje się graficzne formaty reklam. Wraz z rozwojem sprzedaży online, właściciele sklepów internetowych z większym zaangażowaniem rozpoczęli korzystanie z możliwości promowania strony i poszczególnych produktów. Wówczas, możemy umieścić je u góry strony z stworzoną informacją o produkcie, cenie, czy nazwie sklepu. Ciekawą techniką jest wpasowanie reklam w wygląd strony bez konieczności ich tworzenia w różnych opcjach i rozmiarach.

Reklama Google Ads funkcjonuje również w postaci reklamy sponsorowanym na kanale YouTube wykorzystując format video. Ten rodzaj na popularyzację marki okazuje się być stosunkowo tani. Najczęściej, koszt reklamy to tylko 5 groszy za obejrzenie video. Kolejnym rozwiązaniem dla osób zainteresowanych skorzystaniem z możliwości promocji przy pomocy Google Ads jest reklama w Google Sponsored Promotions, czyli w na poczcie Gmail. W przypadku skorzystania z tej możliwości informacja promocyjna o Twojej firmie znajdzie się w zakładce Oferty.

Jak użyć rozszerzeń kampanii Google ADS w sieci wyszukiwania?

Google nieprzerwanie stawia na rozwiązania mające na celu rozszerzenie funkcjonalności Google ADS. Jeśli zdecydujesz się na korzystanie z rozszerzeń w kampanii, jesteś w stanie zwiększyć widoczność strony w sieci wyszukiwania. Stosowanie rozszerzeń połączeń w przypadku, gdy jesteś poszukiwany przez użytkownika, umożliwia dokonanie połączenia dzięki kliknięciu w numer na reklamie. W ten sposób, możesz segmentować informacje dla użytkowników oraz dodawać funkcję, które zapewnią możliwość skrócenia ścieżki, jaką musi przejść potencjalny klient do oferty.

Oprócz tego, dodanie do swojej reklamy rozszerzeń umożliwia wysyłanie wiadomości SMS. Alternatywa ta jest nieoceniona w szczególności w branży usługowej. W ten sposób, użytkownik może liczyć na błyskawiczny kontakt na przykład z pomocą drogową, co wiąże się z szybkim dotarciem i redukcją czasu oczekiwania.

Koszt kampanii w Google ADS?

Wbrew powszechnie powielanym informacjom w Internecie i wśród konkurencji, która nie zamierza przedstawić Ci możliwości na rozwój działalności, po dziś dzień, nie ma konieczności wydawania konkretnej kwoty na reklamę. Zarówno minimalna, jak i maksymalna ilość środków nie została ustalona. Niemniej jednak, przed podjęciem decyzji o budżecie, jaki zostanie przeznaczony na reklamę Google ADS, warto jasno sprecyzować swój cel biznesowy. Zwróć swoją uwagę na rodzaj branży, w jakiej funkcjonujesz oraz pozycję konkurencji. Dla przykładu, gospodarowanie wolnymi środkami w postaci 1000 złotych do doskonała opcja dla osób prowadzących małą firmę usługową. Dzięki tej kwocie, widoczność strony w sieci i jej popularyzacja wraz z wzrostem zapytań o ofertę zauważalnie wzrośnie z dnia na dzień. W przypadku większej kampanii brandowej na przykład na YouTube, inwestycja w postaci 65 tysięcy przyniesie rozpowszechnienie marki wśród 9 milionów użytkowników w skali miesiąca. Najważniejsza pozostaje więc znajomość branży, w jakiej prowadzimy swoją działalność wraz z odpowiednią znajomością możliwości reklamy Google ADS i miejsc, w których najczęściej znaleźć możemy członków naszej grupy docelowej.

Kiedy już wiesz, czym jest Google ADS, na pewno zastanawiasz się, w jaki sposób ten program może w realny i zauważalny sposób przyczynić się do wzrostu sprzedaży, czy ocieplenia opinii o marce. Za sprawą reklamy Google ADS, jesteś w stanie docierać do wszystkich osób, które znajdują się w Twojej grupie docelowej i przeglądają Internet w jego rozmaitych obszarach. Dobrze przygotowane działania marketingowe skłonią potencjalnego użytkownika do podjęcia tych działań, na których najbardziej Ci zależy.

Obecnie, aż 95 procent internautów z Polski wybiera wyszukiwarkę Google. Właśnie tak potężnym zasięgiem może poszczycić się kanał reklamowy Google! Chyba zgodzisz się, że jest to rozwiązanie, który żaden świadomy przedsiębiorca nie powinien bagatelizować w swoich poczynaniach reklamowych. Mam nadzieję, że udało mi się znaleźć odpowiedź na przynajmniej podstawowe pytania związane z tym, czym tak naprawdę jest Google ADS i w jaki sposób jest w stanie pozytywnie wpłynąć na rozwój prowadzonej firmy. Jeżeli pojawiły się w Twojej głowie dodatkowe pytania – zapraszamy do kontaktu za pomocą jednego z dostępnych rozwiązań!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *