
Reklamy tekstowe to jedne z najprostszych, a zarazem najbardziej popularnych form, wykorzystywanych przez reklamodawców na całym świecie. Nie ulega wątpliwościom fakt, że dynamicznie zmieniające się oblicze Internetu niejako wymusiło na Google wprowadzenie rozszerzeń, dzięki którym optymalizacja reklam stała się znacznie łatwiejsza i bardziej efektywna. Nieprzerwanie od wielu lat Google dąży do rozwoju swoich możliwości. Reklamy tekstowe są najczęściej wybieranym rozwiązaniem, które zazwyczaj znajdziemy w sieci wyszukiwania. Jakie nowe możliwości przygotował dla swoich użytkowników Google ADS i w jakich obszarach możemy zdecydować się na ich wykorzystanie? Koniecznie sprawdź najnowsze możliwości związane z zakupem nowych reklam tekstowych. Mamy nadzieję, że rozszerzenia, na jakie zdecydował się Google ADS okażą się pomocną dłonią na drodze do dotarcia do wybranej grupy docelowej i optymalizacji Twoich działań w Internecie.
Reklamy tekstowe w Google ADS
Reklamy tekstowe w Google ADS to ogromne spektrum możliwości dla przedsiębiorców. Bez względu na branże, wykorzystywanie alternatyw w postaci wszystkich możliwych dróg marketingu internetowego jest niebywale skutecznym sposobem na osiągniecie wymarzonych rezultatów. Niestety jednak, stworzenie kompleksowej reklamy tekstowej wiąże się z licznymi ograniczeniami. O ostrożnym doborze słów, wykorzystywanych w trakcie tworzenia reklamy w Google ADS w szczególności byliśmy zmuszeni pamiętać w starszej wersji. Na szczęście, dokonanie odpowiednich rozszerzeń, znacznie ułatwiło zadanie zarówno dla reklamodawców, jak i użytkowników, którzy dzięki zapoznaniu się z większą ilością informacji mogą w odpowiedni sposób wybrać interesującą i spełniającą ich potrzeby oraz oczekiwania ofertę.
W ciągu ostatnich lat, nastąpiła ogromna popularyzacja reklam tekstowych w sieciach wyszukiwania. Na samym początku funkcjonowania przeglądarek i narzędzi w formie Google ADS (dawniej Google AdWords), były złożone wyłącznie z dwóch nagłówków, linku do strony i niewielkiej ilości tekstu, którego zadaniem było przekazanie odpowiednich informacji, jakie okażą się interesujące dla odbiorców. Z biegiem lat, reklamy tekstowe Google zostały zaopatrzone w szereg interesujących i znacznie zwiększających ich przydatność funkcji.
W dodatku, rozmiar reklam tekstowych uległ znacznemu powiększeniu. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę, że w oparciu o nowoczesne rozszerzenia, prezentowana reklama jest w stanie zająć nawet cały ekran urządzenia mobilnego! Wśród ciekawych i łatwych do wykorzystania możliwości znajdziemy alternatywę taką jak dodanie drugiego nagłówka i drugiego tekstu reklamowego. W ten sposób, znacznie łatwiej zawrzeć nam konsensów związany z prowadzoną działalnością, zareklamować firmę, czy zaprezentować daną promocję.

Wszystkie te optymalizacje, stają się możliwe głównie ze względu na zwiększenie ilości znaków, jakie mogą zostać wykorzystane w rozszerzonych reklamach tekstowych Google ADS w Sieci Wyszukiwania. W trakcie tworzenia swojej reklamy, nie musisz już bazować wyłącznie na jednym lub dwóch nagłówkach, gdzie często trudno jest zawrzeć wszystkie niezbędne informacje. Teraz, do Twojej dyspozycji pozostaje również trzeci nagłówek, a w nim do wykorzystania 30 znaków i pole na drugi tekst. Łącznie, mamy o 120 znaków więcej, co pozwoli nam na lepsze przekazanie treści potencjalnej grupie klientów. Dla porównania, przed wprowadzeniem optymalizacji, reklamy tekstowe składały się maksymalnie z 80 znaków. Obecnie wraz z adresem URL mogą one liczyć sobie nawet 300 znaków, co naprawdę robi wrażenie.
Mam już reklamy? Co w przypadku powstania nowych, rozszerzonych reklam tekstowych?
Oczywiście, ustawione wcześniej reklamy, których kampania trwa nie zostaną usunięte. Nie ma również potrzeby, aby w każdej z nich znalazły się optymalizacje. O wiele lepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie stworzenie drugiej, dodatkowej reklamy, która oprócz do tej pory możliwych do wykorzystania elementów będzie zawierać rozszerzoną formę, jaka będzie bazować na istniejących już innowacjach i funkcjonalnościach. Warto po jej wykonaniu dokonać rzetelnego sprawdzenie jej CTR w zestawieniu z pozostałymi reklamami. W przypadku, gdy reklama zostanie wyświetlona na niewielkim ekranie, może być ona okrojona. Jeśli przeglądanie Internetu i Sieci Wyszukiwania odbywa się na urządzeniu przenośnym, często nie pozwala to na poprawne wyświetlanie 3 nagłówków wraz z dwoma opisami. W tej sytuacji, nastąpi okrojenie reklamy do dawnego wyglądu i wyświetlanie 2 nagłówków z jednym opisem.

Responsive Search ADS – czym mogą się różnić?
Responsive Search ADS to ciekawe rozwiązanie, które jest warte głębszego poznania. Wciąż trwają testy beta nowych reklam. Eksperci zamierzają umożliwić wraz z ich wejściem na rynek stworzenie nawet 15 nagłówków i czterech unikalnych opisów reklamy. Algorytm zostanie stworzony w taki sposób, że na podstawie największej efektywności dla kampanii będzie mógł połączyć je ze sobą bez ingerencji reklamodawcy. Niestety jak do tej pory, informacje o premierze nowej formie reklam w polskiej wersji Google ADS nie zostały jeszcze oficjalnie podane. Z pewnością jednak, będzie to jedna z ciekawszych opcji, która może wnieść w świat internetowych reklam ogromne korzyści zarówno z punktu widzenia reklamodawców, jak i konsumentów.
Responsive Search ADS – cała nadzieja w Google
Dzięki przygotowanej alternatywie, możliwe będzie stworzenie wielu nagłówków i opisów, które zostaną odpowiednio dobrane na podstawie analiz Google. Po przeprowadzeniu testów, Google samodzielnie wybierze najbardziej współgrające nagłówki i opisy. Dodatkowo, decydując się na Responsive Search ADA, zyskujemy większą ilość możliwych znaków do wykorzystania w trakcie naszej reklamy. Wszystko to, w oparciu o analizę i obserwację uzyskanych wyników, co niewątpliwie w ogromnym stopniu ułatwia optymalizację treści.
Inne rozszerzenia Google ADS
Jak się okazuje, Google ADS to narzędzie, które dynamicznie się rozwija. Dlatego też, rozszerzenia wprowadzone w reklamy tekstowe to nie jedyne nowości, jakich mogą spodziewać się reklamodawcy. Wśród pozostałych rozszerzeń Google ADS znaleźć możemy między innymi niestandardowe połączenie odbiorców o podobnych zainteresowaniach. Co ciekawe, coraz częściej mówi się również o niestandardowym połączeniu odbiorców o podobnych zamiarach. Google nieprzerwanie dąży do rozwoju możliwych i usprawnienia wykorzystywania metod reklamowania. Dzięki czemu, reklamodawcy w znacznie efektywniejszy sposób, są w stanie dotrzeć do odpowiednich odbiorców. Przedstawione powyżej niestandardowe grupy odbiorców zostały nazwane grupami niestandardowymi i są znane jako custom audiences. Zdaniem wielu reklamodawców, zmiany te doprowadzą do wprowadzenia do społeczności docelowej nie tylko osób, które są zainteresowane zakupem, ale również tych internautów, których zainteresowania są spójne lub powiązane z daną usługą lub produktem.
Jak do tej pory, tworzenie reklam na podstawie Google ADS pozostawało dla Ciebie czarną magią? Chcesz wspiąć się na wyżyny swoich możliwości i kompleksowo zadbać o efektywne działania reklamowe w Internecie? Jeśli tak, nie jest to równoznaczne z koniecznością pochłaniania ogromnej ilości wiedzy. Zamiast tego, możesz powierzyć pracę nad tworzeniem skutecznej kampanii reklamowej odpowiedniej grupie profesjonalistów. Nawet jeśli, wyżej wymienione argumenty nie okazały się dla Ciebie dostatecznym powodem do podjęcia decyzji o rozpoczęciu działań związanych z płatną reklamą – przekaż nam swoje pytania i obawy, a my zajmiemy się udzieleniem Ci skrupulatnie przygotowanej i merytorycznej odpowiedzi.