Co to jest Google AdWords?

Created with Sketch.

Znalezienie właściwej alternatywy związanej z marketingiem internetowym dla naszej firmy to często niełatwe zadanie. Cały proces, wymaga od nas samodyscypliny, wysokiego poziomu zaangażowania i znajomości tematu. Dobrze, jeśli zaopatrzymy się również w odpowiedni poziom racjonalności i zaangażowania w trakcie podejmowanych działań reklamowych. Umiejętność analizowania rezultatów będzie dodatkowym atutem. Podczas rozplanowania każdego etapu strategii reklamowych niezbędne jest dbanie o możliwie najbardziej trafne dopasowanie jej do budżetu, jakim dysponujemy. Nieoceniona pozostaje również umiejętność związana z braniem pod uwagę spersonalizowanego celu przedsiębiorstwa. Chęć doprowadzenia do optymalizacji efektów podejmowanych działań wraz z właściwym wyborem kanału promocji to wciąż jedne z najważniejszych aspektów, nad którymi musimy się pochylić. Na szczęście żaden przedsiębiorca nie jest na tej płaszczyźnie skazany na podejmowanie tak odpowiedzialnych decyzji samodzielnie. W oparciu o wiedzę i doświadczenie właściwych osób, znacznie łatwiej nie tylko dowiedzieć się, czym tak naprawdę jest Google AdWords, ale również umiejętnie wykorzystać to narzędzie w swoich działaniach marketingowych.

Google AdWords – na co zwrócić uwagę?

Wiele osób zainteresowanych rozpoczęciem skutecznych działań marketingowych nie czyni tego tylko dlatego, że nie wie, na co zwrócić swoją szczególną uwagę. Jesteś w trakcie podejmowania trudnej decyzji związanej z przyszłością swojej firmy? Jeśli poszukujesz efektywnego sposobu na skuteczne działania marketingowe to doskonale się składa. Aktualna sytuacja w branży to prawdziwa gratka dla osób, które mają pojęcie o szeroko rozumianym marketingu internetowym i potrafią wykorzystywać dostępne narzędzia. Ogromny wachlarz możliwości, które różnią się zasięgiem i dysponowanymi alternatywami może jednak wiązać się w niektórych sytuacjach z dużym zakłopotaniem.

Obecne w naszej codzienności, formaty reklamowe wraz z funkcjonalnym i elastycznym podejściem, stają się nie tylko kluczem do osiągnięcia zamierzonego celu. Co więcej, wciąż pozostają najbardziej miarodajnym i efektywnym rozwiązaniem, które do tej pory zostało wdrożone w rynek. Z pewnością dla nikogo nie będzie ogromnym zaskoczeniem fakt, że to właśnie system reklamowy Google- Google AdWords po dziś dzień jest bezkonkurencyjnym rozwiązaniem. Jego wdrożenie wiążę się nieodmiennie z wysokim zasięgiem oraz skutecznością, jakiej oczekujemy od podejmowanych przez nas działań reklamowych w sieci.

Czym jest Google AdWords?

Jeśli zastanawiasz się, czym jest Google AdWords, postaramy się w możliwie najprostszy i najbardziej intuicyjny sposób odpowiedzieć na stawiane przez Ciebie pytania. To nowoczesny sposób w formie systemu, który gwarantuje emisję reklam w postaci komunikatów. Mogą one mieć formę: tekstowych, graficznych lub video. Szalenie istotnym zadaniem, które spoczywa na barkach osób odpowiedzialnych za marketing pozostaje wybranie odpowiedniego kanału emisji informacji reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem wdrażania zamierzonych działań.

Aby podejść do całego procesu w odpowiedni sposób, niezbędne jest zapoznanie się z podstawowymi informacjami, które pomogą nam w doborze odpowiedniego rozwiązania i znalezienia właściwej formy marketingowej. W efekcie, możemy spodziewać się dojścia do momentu, w którym nasze działania okażą się na tyle skuteczne, że nastąpi maksymalizacja efektów, idąca w parze z minimalizacją poniesionych kosztów. Niestety, mimo ogólnej dostępności niezbędnej wiedzy, wciąż wiele osób, zainteresowanych rozpoczęciem swojej przygody z Google AdWords boryka się z szeregiem problemów i komplikacji.

Google AdWords – trudne decyzje

Wiele osób zainteresowanych wdrożeniem w swoje działania marketingowe kampanii reklamowych, stworzonych przez Google AdWords waha się między rozpoczęciem współpracy z profesjonalną agencją interaktywną, która zajmie się pozycjonowaniem strony w wynikach organicznych, a powierzeniem poprowadzenia kampanii reklamowej pay per click. W tym miejscu, warto zrozumieć, że odpowiednio i mądrze zaplanowana kampania reklamowa łączy w sobie wzajemne uzupełnianie się obu z dostępnych kanałów, wykorzystywanych w e-marketingu. W ten sposób, zyskujemy możliwość pozyskiwania wartościowego ruchu na naszej witrynie.

W przypadku podjęcia decyzji o rozpoczęciu pozycjonowania w wynikach organicznych musimy zdawać sobie sprawę z faktu długiego okresu trwania procesu i konieczności oczekiwania na rezultaty. W niektórych przypadkach, cały proces może przeciągać się miesiącami. Z tego też względu, warto oprócz rozpoczęcia pozycjonowania w wynikach organicznych, pokusić się o wspomaganie tego procesu wdrożeniem AdWords. W ten sposób, możemy spodziewać się rezultatów znacznie szybciej. W dodatku, uruchomienie kampanii to intuicyjny proces, do którego jesteśmy w stanie doprowadzić z dnia na dzień. W ten sposób, możemy liczyć na zwiększoną widoczność naszej witryny praktycznie od zaraz!

Google Adwords – gdzie dotrzemy do potencjalnych klientów z naszą reklamą?

Reklamy AdWords zazwyczaj kojarzą się z kampaniami w sieci wyszukiwania Google. Do ich charakterystycznych elementów należy zielone oznaczenie znacznikiem “reklama”. Zdarza się, że pojawiają się podświetlone na żółty kolor. W przypadku linków sponsorowanych przez program AdWords pojawiają się one u góry wyników wyszukiwania oraz na samym dole strony. Środkową część strony, jaką zajmują wyszukiwania dopasowane do wpisanego hasła kluczowego zajmują organiczne wyniki Google.

Przed wprowadzeniem zmian, reklamy stworzone przez Google AdWords pojawiały się także w boxie zlokalizowanym po prawej stronie wyników wyszukiwania. Od jakiegoś czasu zrezygnowano z tego rozwiązania. Obecnie Google jest na etapie prac, mających na celu zwiększenie widoczności reklam kosztem widoczności najbardziej popularnych wyników organicznych. Dla reklamodawców oznacza to jeszcze lepszy dostęp do potencjalnych klientów wraz z pełniejszym przedstawieniem swojej oferty.

Reklamy AdWords – gdzie dostępne?

Reklamy Google AdWords stały się częścią naszego codziennego przeglądania sieci. Oprócz wyszukiwania przez przeglądarkę Google są również na powierzchniach reklamowych innych stron internetowych, portali społecznościowych, komunikatorach lub forach. Możemy spotkać się z wyświetlanymi banerami, które kierują nas do danej strony internetowej. Prezentowane na witrynach bannery, przybierają rozmaite formy. Wciąż, częstą praktyką jest proponowanie użytkownikom banerów tekstowych, graficznych, a nawet dynamicznie generowanych rozwiązań, które elastycznie dostosowują się do danej powierzchni reklamowej i nie wymagają od twórców przygotowywania ich w różnych rozmiarach.

Integralną i bardzo istotną częścią Google AdWords pozostaje również reklama na YouTube. W ciągu tylko jednego miesiąca, na platformie YouTube “spotyka się” regularnie blisko 16 milionów Polaków. Wartość ta, pokazuje z jakim potencjałem reklamowym mamy do czynienia w przypadku tak niezwykle popularnej witryny. Przy pomocy YouTube możemy dotrzeć do potencjalnego grona odbiorców stosunkowo niskim kosztem za interakcję z naszą reklamą (często jest to nawet 5 groszy za obejrzenie materiału video).

Kiedy wykorzystujemy w działaniach marketingowych Google AdWords, nic nie stoi nam na przeszkodzie, aby rozpocząć skuteczne działania reklamowe również w oparciu o Google Sponsored Promotions. W ten sposób, angażujemy do interakcji z naszą reklamą użytkowników poczty Gmail. Każda osoba, korzystająca z Gmaila doskonale wie, że reklamy tego rodzaju wyświetlają się w górnej części skrzynki odbiorczej lub są wysyłane w postaci podobnej do formy newslettera. Najczęściej, przesyłane do Ciebie oferty, znajdziesz w zakładce Oferty.

Rozszerzenia kampanii Adwords w Sieci Wyszukiwania – jak użyć?

Google nieprzerwanie od lat dąży do poszerzania funkcjonalności reklam AdWords w Sieci Wyszukiwania. Jeśli umiejętnie podejdziemy do kwestii wykorzystywania rozszerzeń, jesteśmy w stanie w skuteczny sposób doprowadzić do zwiększenia widoczności naszych reklam w wynikach wyszukiwania. Co ciekawe, rozwój możliwości, pozwala nam na osiągnięcie dotąd niespotykanych możliwości. Na przykład, przy pomocy wszystkich dotychczas wprowadzonych rozszerzeń, możemy doprowadzić do tego, że nasza reklama zajmie na urządzeniu mobilnym nawet cały ekran.

Podjęcie decyzji o zastosowaniu rozszerzeń jest związane również z wynikami jakości. Niemniej jednak, nadrzędnym zadaniem pozostaje wciąż segmentacja informacji dla użytkownika wraz z dodaniem integralnych funkcjonalności, które mogą doprowadzić do znacznego skrócenia dystansu między firmą, a potencjalnym Klientem. W przypadku skorzystania z rozszerzenia połączeń, użytkownik poszukujący usług przy pomocy swojego urządzenia mobilnego jest w stanie połączyć się bezpośrednio z firmą. Umożliwia to alternatywa w postaci kliknięcia numeru na reklamie. Jeśli skorzystamy z rozszerzenia wiadomości, reklama naszej firmy może również doprowadzić do intuicyjnego wysłania SMS. Rozwiązania tego rodzaju są w szczególności dedykowane i wdrażane przez przedsiębiorstwa z branży usługowej. Alternatywy w postaci rozszerzeń połączeń doskonale posłużą w przypadku, gdy usługi wiążą się z nagłymi wypadkami na przykład w sytuacji, gdy poszukujemy pomocy drogowej.

Reklama w Google Adwords – ile wydam?

Pytania o kwotę, jaką należy przeznaczyć na reklamy w Google AdWords pojawiają się bardzo często. Niestety jednak, w tej sytuacji trudno o jedną, uniwersalną poradę. Nie istnieje bowiem zarówno maksymalna, jak i minimalna kwota, jaką możemy zainwestować w planową kampanię reklamową w Google AdWords. Niemniej jednak, pomocnym elementem może okazać się cel biznesowy, jaki zamierzamy osiągnąć dzięki wdrożeniu poszczególnych działań marketingowych.

Obecnie to właśnie AdWords gwarantuje ogromne spektrum możliwości i pozwala na dotarcie do potencjalnego klienta przy pomocy wszystkich, aktualnie wykorzystywanych obszarów Internetu. Za sprawą przemyślanej i odpowiednio wdrożonej reklamy AdWords, jesteśmy w stanie skłonić użytkownika do podejmowania działań, na jakich nam zależy.

Dla przykładu, w przypadku prowadzenia małej firmy usługowej o zasięgu lokalnym, już za 1000 złotych możemy w znaczącym stopniu zwiększyć widoczność naszej stronę. Budżet, jakim dysponujemy może doprowadzić do wzrostu popularności marki i ilości potencjalnych Klientów.

Jeśli naszym celem jest przeprowadzenie dużej kampanii brandowej na Youtube to z budżetem 65 tysięcy jesteśmy w stanie uzyskać nawet 9 milionów wyświetleń reklamy na przestrzeni miesiąca. Już dziś wiemy, że uzyskanie choć części tych rezultatów, przy pomocy wykorzystywania kanału emisji informacji, jakim jest telewizja graniczy z cudem.

W przypadku zainteresowania wdrożeniem swojej reklamy przy pomocy Google AdWords bardzo przydatnym elementem  pozostaje dobra znajomość branży wraz z wyznaczaniem sobie jasnych i realnych do osiągnięcia celów biznesowych. W ten sposób, możemy doprowadzić do ich sumiennej realizacji. W trakcie prowadzenia działań marketingowych jesteśmy w stanie doprowadzić do skutecznej optymalizacji kampanii Google AdWords. W ten sposób, przyczynimy się do uzyskania wymiernych efektów przy minimalizacji koniecznych do poniesienia kosztów. Jak wynika z danych, już 95 procent internautów z Polski jest w zasięgu Sieci Reklamowej Google.

Teraz, kiedy system Google AdWords nie ma przed Tobą żadnych tajemnic, skuteczność reklamy z AdWords zależy wyłącznie od podjęcia przez Ciebie decyzji! Zacznij już dziś zwiększać efektywność podejmowanych działań marketingowych.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *